Yuhuuu.....weee....!


Salam…


Hi..n3 kali ni biasa2 jer…rentetan dari percutian Family Outing ofis aku baru2 nih kat P.Pangkor tu ari…it was last dinner kami disana ada la sedikit acara ‘Lucky Draw’…
Actually my click tak ramai pon kat opis nih..campor bos baru 11 org…masing2 bw family n ada la dua tiga my click yang still single n available…then my bos pon bebesar hati menjemput la skali seorg ‘x’ staff n 2 org anak dara(practical student)..bertuah badan…
Oklah..berbalik pada ‘Lucky Draw’…agaknyer masa cabot no tuh aku ni x bc bismillah(mmg x bc pon –terlupa..ngeee)trus je cabot, aku dpt la no paling bertuah nih..no 10…hajat dihati biasalah sumer org pon kan tentu nak grand prize…tp rezeki pegi ke no.10… xpelah..

Sbenarnye aku dah lama tau dah hadiah nyer aper…dan hadiah sume2 org pon aper utk semua no. tu…semuanyer brg2 “Tupperware’..pasal ms meetin tu ari my associates dah cdg kan hadiah sumer bg produk tu… yela drpd bg brg2 letrik,mcm blender la seterika la n etc, sumer dah ada kan… then sumer staff setuju…Cuma yang membezakan semua hadiah tu dr 1st to 3rd je yang havoc…from 4th to 11th sumer sama je lebih kurg regenyer dan berkaler2.…semua sgt berpuas hati…
Tak lupa terima kasih byk2 pd kak uzie (wife bos) yg bersusah payah menyediakan hadiah2 tu sumer…siap balot lagih..kat pangkor kami cuma bwk no jerk…da balik opis br amek…kiranye selasa ritu br dapat…alhamdullillah…bertambah lagi koleksi Tupperware yang sedia ada…huhu…



Ni gara2 anak dara aku si Sofea khadeeja tamau bg n bukak hadiah nih…siap sorok lam almari baju dia lagi…aku pujuk la dia, ‘lepas amek gambar, kakak bukak kan hadiah tu utk ummi ek..?’ nasib la dia nak…posing la dia cam biasa dgn hadiah aku tuh…hmmm..kakak kakak…
 Ini ler ghuper nyer hadiah yang bebalot berbungkos td..gandingan campor2 medium set ngan small set freezer mate…jadilah…jani brand Tupperware.. lg pon set ni aku xde lagik…ngeee…maceh bosss…!  
Puding Caramel...
ni gara2 aku tringin la pulak nak mkn puding caramel...aku gagah kan jugak masak mlm td...dah slalu msk dah puding ni tapi dik kerana nak cepat masak pasal hari dah mlm aku besau kan api kukus nih...hitu ler ghupernyer cam kawah...air kukus tu menitik..tak sempat aku nak lap...nak balut ngan kain atau aluminium foil mls...bantai la..janji lepas kat tekak aku nih...aliff anak aku yang bujang tuh suke sgt mkn menda nih..samolah ngan en.hubby ku iteewww... nak beli macam tak berbaloi pasal tau buat...sepotong dah sehengget...telor pon kebetulan byk sajer bli satu papan tuh...klu tak kang kejenyer nak bli jerk...mana taknyer asek wat kek kek...huhu...
yang ni sajer titik sirap atas dia tu yang ada kaler2 merah tuh...konon sajer nak kasik santek sket...yolah...dapatla 2 loyang...puas hati aku...sodapppp...! hangkat bakul sendrik..! dessert utk seminggu...haha...nak sepotong..? bawak piring memasing ek..free jer...ngeee...ni lom potong lagik nih..panas lg..klu x, dpt snap yang siap potong...hehe...leleh air lior...

0 comments: