Puding roti lagi…


Dah nak hujung2 tahun nih…mood masak memang datang time hari cuti jer..malas sungguh rasanya nak ke dapor…yela, kalau hari kerja, masa tu terasa sangat tak cukup…sampai umah je dah malam..mana dengan kerenah anak2..selalunya aku akan teman kan budak2 ni tengok tv atau layan cd je…sambil2 tu boleh la lipat2 kain ke apa…
          Tapi kalau mood shopping bagi kat aku, memang anytime..
huhu..semangat, semangat..! ngeee… temah,temah..hehe… Maklumlah, Y.E.S…dah ujung2 tahun nih kan..sale sana sale sini…last week  jumaat petang, aku sempat g ikea…konon nak cari rak, tapi biasalah ikea tu kalau barang offer, cepat jer abes stok..sudah nyer, ntah hape2 yang aku beli..ujung bulan ni nak g lagi sekali, hari tu dah attack 1 almari..duit pulak tak cukup..kali ni aku mesti dapatkan..
huhu..caiyok caiyok..!
          okeh, tutup cerita pasal jiwa kacau aku tuh.. huh..kompius sungguh…! Kita cerita bab masak.. Ni gara2 roti xpired masih lagi berbaki dalam freeze…aku godek lagi Puding Roti… kali ni my dearest hubby cakap ‘sekali sekala makan kuih ummi ni sedap jugak ek’… hmmm..baru tau ker…penat je aku wat kuih selama nih, baru kali ni dia berbunyik….


Selalu, kalau aku masak kuih ape2 dia jarang makan…kalau makan pon tak mengulang…tapi, tang ni aku geram, bila dah habes ape2 kuih/kek baru nak tanya…selalu macam tuh..abang, abang… tapi kalau kek coklat & pudding caramel memang feveret dia…yang tu aku tau dia akan ulang..


Kali ni, resepi ni aku ikut sesedap rasa aku…kira ni resepi aku la..belasah je nih..main agak2…alhamdullillah..jadi kau…dah abes pon..buat sarapan pagi hari jumaat..cuti sultan Selangor…untuk anak2 aku buatkan mushroom soup segera knorr..nak bagi kenyang sket aku rebuskan spiral pasta tuh…selera budak2 tuh..pagi2 dah western..hehe…

Sabtu lepas, aku tak masak ape2 pon...lepak umah mak jer, pasal en.hubby ot..mak masak laksa...petang sikit bawak kakak pergi gunting rambut..lagipon dah nak dekat sekolah..kesian dia, sebenarnye dia taknak gunting rambut..tapi aku ni rimas tengok rambut dia..bila di ikat rambut tuh, sekejap jer dah luruh getah, tah rupa ape..lasak, dah budak namanye...sebelom g kedai sempat lagi tuh, dia cakap 'ok, kakak potong rambut, tapi janji jangan ketawakan kakak'...adoi...gelak aku dibuatnyer...


 
comel kakak, macam anak jepun, rupa anak cina pon ada...aiyaaa..!
nasib baik dia nak dok diam2...asik senyum jer...sudahnyer nak tetido...mana taknyer..time ni time tdo...hehe... 

dah siap potong..! posing jgn lupa..kat dalam kedai lagi ha...sambil tu dok jeling kat amoi yang gunting rambut dia...ntah amoi tu ckp ape ntah..



Ahad.. 
angin meroti aku dah sampai...apsal ntah tetiba bangun pepagi nak meroti.. hehe...dah lama gian nak wat roti..tapi resepi lain lebih mengatasi...hehe...kali ni doh roti yang sama..tapi aku pakai resepi dari norzailina nordin..geng cik mat gebu...selalu aku pakai resepi ros onigiri..kali ni saja nak ngetest resepi orang lain pulak...


rupa sebelum dibakor...
sajer wat banyak2 bentuk..bukak freeze tinggal 4 batang je hotdog...belasah jelah...
 
setelah di'burn'..hehe...cam kat kedai lak...hehe..

 

ada tepung lebih lagi tuh, aku wat yang manis pulak...inti kacang merah...inti aku beli yang dah siap jer..senang..ni belum bakar...

 

setelah dibakar...bawak ke rumah mak...jamu mak n adik2...


pastu ada jer yang tak puas hati..tangan ni rasa lom cukup lagi nak membaking...sementara menunggu roti2 tu kembang aku wat kek la plak...takde la menda lain..ngeee...kali ni aku pakai resepi kek dari kak noreen dok UK nun..dia ni suka wat kek span n kek lapis...nama resepi ni 'BlueBerry Boy Bait'...mana datang nama ni aku tatau..yang aku tau kek ni jadi dan sedap...memang kick-of la kalau makan..hehe...hangkat bakul sendrik tuh...! toceh noreen...sedap gilos...nanti nak wat lagi..resepi ni memang bueberry dia akan mendap ke bawah..dah abes pon...tak sempat nak hulur korang sorang sepiring...hehe...

dapat seloyang 10" x 10"... 



ni lauk lunch semalam...aku sajer invite abang lan & kak fiza datang join lunch sekali, makan ramai2 syok sket...

aku masak simple dimple jerk...tomyam, ayam goreng rempah, telur dadar, sambal belacan with timon...dessert kek blueberry...berghh..konyang...thanks abag lan n kak fiz coz join kitorang lunch...
okeh, that's all for last week punyer cerita..minggu nih aku nak p jenjalan lagik...takde masak2...dapor tutup for a while...daaa...!


ops! lupa nak wish, to my beloved truly frend, Syarina Shahrin...wish u sucsess this week..aku mintak maaf banyak2 tak dapat datang majlis pertunangan kau...aku doakan ko bahagia dengan Reza hingga ke jinjang pelamin seterusnya ke akhir hayat...aku sayang ko...!







 






1 comments:

Sharina said...

hihihi..thanks for the wish babe..love you too!! Comei la sofea potong rambut mcm anak cina!!